מזכירה בביטוח הלאומי

כך תגישו תביעה על תאונת עבודה בביטוח לאומי בשלושה שלבים פשוטים

נפגעתם במקום העבודה שלכם? הגשת תביעה תאונת עבודה, שתקנה לכם דמי פגיעה להם אתם זכאים על פי חוק, היא פשוטה ממה שחשבתם. אלה שלושת השלבים שיש לבצע

נכה על כיסא גלגלים
הגשת תביעה לביטוח הלאומי על תאונת עבודה היא אחת התביעות הנפוצות ביותר.

כשמדובר על תביעה תאונת עבודה היא ללא ספק גורם נפוץ. עובדים מצויים במקום העבודה חלק ניכר מהיום, וחלקם נקלעים למצבים לא נעימים ולפגיעות שמחייבות טיפול רפואי. בכדי לקבל את דמי הפגיעה המגיעים לכם, יש לפנות לסניף הביטוח הלאומי הרלוונטי עבורכם ולהגיש תביעה תאונת עבודה תוך 12 חודשים מיום התקרית. כך תעשו זאת בשלושה שלבים בלבד:

שלב 1: הנפקת תעודה רפואית ראשונה על הפגיעה 

התעודה היא השלב הראשון שלכם בדרך. בכדי להנפיק את התעודה, יהיה עליכם למלא טופס "הפנייה לטיפול רפואי". שכירים צריכים לבקש מהמעסיק שימלא ויעביר להם את הטופס הנדרש לעובד שכיר; עצמאיים צריכים למלא טופס הפנייה המיועד לעצמאיים. גשו עם הטופס המלא אל מחלקת תאונות עבודה בקופת החולים שלכם, שם תקבלו בעבורו את התעודה הנדרשת.

שלב 2: צירוף מסמכים נדרשים לתביעה 

המסמכים הנדרשים הם:

  • התעודה מהסעיף הקודם, ואם טופלתם בבית החולים אז גם המכתב שקיבלתם במיון.
  • 3 תלושי משכורת אחרונים שהתקבלו טרם התאונה.
  • במקרה של תביעה תאונת עבודה שכוללת פגיעה מתאונת דרכים, הוסיפו גם דוח משטרתי, העתק תביעה של חברת ביטוח וצילום של תעודת הביטוח.
  • טופס תביעה – ניתן למלא טופס תביעה תאונת עבודה באתר הביטוח הלאומי או להדפיס ולמלא את הטופס הבא. 

שלב 3: משלוח התביעה

כעת תוכלו לשלוח את הטופס יחד עם המסמכים שפורטו בסעיף הקודם באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, או לחילופין להגישו בדואר או להניחו בתיבת השירות של סניף ביטוח לאומי הרלוונטי אליכם. 

זה הכול – הניירת שנמסרה תועבר לטיפול, והגורמים המקצועיים יהיו אתכם בקשר לצורך המשך התהליך ותוצאותיו. מטרת התהליך היא להקל על נפגעי תאונות עבודה, ולייתר את הצורך בביקורים פיזיים בסניפי הביטוח הלאומי. כך שתוכלו להתרכז בהליכים הנדרשים להחלמה שלכם, ולא להיות מוטרדים מהליכים בירוקרטיים נוספים. 

לאלו שמתקשים למלא את הטופס ולהגיש את התביעה בעצמם, יכולים להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות כמו לבנת פורן.

פלסטר על אצבע
ישנן חברות למימוש זכויות רפואיות אשר מקלות על תהליך הגשת התביעה

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these