קצבת נכות: למי מגיעה הקצבה ואיך מקבלים אותה?

כיצד נבחנת הזכאות לקבלת קצבת נכות, מהם שלבי התהליך ואיך נמנעים מהקשיים העולים לאורך הדרך? המדריך שאתם חייבים להכיר ולשמור

מזכירה בביטוח הלאומי
קבלת קצבת נכות תלויה בעמידה במספר קריטריונים

למרות שכולנו מייחלים לבריאות טובה, קיימים מצבים שאינם בשליטתנו. קושי לעבוד, בין אם בשל מוגבלות מלידה ובין אם כתוצאה ממחלה או בעיה רפואית אחרת שמתבטאת בהמשך החיים, הוא בין האתגרים המורכבים ביותר שעומדים בפני ישראלים. קצבת נכות מיועדת לאותם אנשים שמתקשים לעבוד מהסיבות שהוזכרו, במטרה לאפשר להם להתמודד עם הפגיעה בכושר ההשתכרות שלהם. 

 

לצורך קבלת הקצבה נדרשים הפונים לעמוד בקריטריונים מסוימים, ולעבור ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. מהות הוועדה הינה בחינה של מאפייני המקרה, עיון בניירת המוגשת ובהתאם לכך קביעת אחוזי הנכות של מגיש הבקשה. גובה הקצבה נקבע בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו, מה שהופך את הוועדה לשלב משמעותי עבור כל מי שמגיע אליה.

 

מהם האתגרים בעיקריים בתהליך קבלת קצבת נכות?

הפנייה אל הוועדה וקבלת הקצבה מתבססים על תיק רפואי מפורט, שמסכם את מצבו הרפואי של מגיש הבקשה, לצד תלושי השכר וההכנסות שלו. למרבה הצער, רבים ממגישי הבקשות אינם מכירים את מאפייני התהליך ואת האופן בו עליהם לבסס את פנייתם – ולכן עלולים לבצע טעויות לאורך הדרך, שישפיעו לרעה על תוצאות הוועדה. 

 

ניתן לערער על אחוזי הנכות שנקבעו, במטרה לבחון מחדש את המקרה. עם זאת, יש להגיש את הערעור תוך פרק זמן מסוים ולהעביר פעם נוספת מסמכים רלוונטיים. בחינת הניירת החדשה עשויה לשנות את אחוזי הנכות – כלפי מעלה אך גם כלפי מטה. כך שקיים סיכון בהגשת ערעור שאינו מבוסס מספיק. 

 

חברות מימוש זכויות רפואיות כמו לבנת פורן, הפכו לכתובת הטבעית של מי שמעוניינים למקסם את סיכויי ההצלחה שלהם מול הוועדה. נציגי חברת לבנת פורן מכירים היטב את שלבי התהליך, ולכן יודעים לענות כל שאלה ומבינים כיצד לשקף את מצבו של הפונה באופן המלא והמיטבי. פנייה אל החברה מאפשרת לייעל את הפנייה, לחסוך טעויות ולממש את זכויותיכם בנושא של קצבת נכות ובנושאים נוספים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these