תינוק עם צעצועים

מוצצים – בעד ונגד

לתת מוצץ לתינוק או לא לתת? זו השאלה. רגע לפני שמקבלים החלטה בנושא, אלה כל הטיעונים שצריך להכיר. הכתבה שתרצו לשמור במועדפים ולשלוח להורים לעתיד

תינוק עם מוצץ
אם אינכם בטוחים האם לתת לתינוקכם מוצץ או לא, קראו את היתרונות והחסרונות של שימוש במוצצים

קשה למצוא מוצר לתינוק שיש סביבו כל כך הרבה עניין כמו מוצצים. עבור חלק מהתינוקות, מדובר בחבר הטוב ביותר. זה שלא יוצאים בלעדיו מהבית, ושאם הוא חלילה הולך לאיבוד – מדובר בלא פחות ממשבר רציני. ועם זאת, לצד היתרונות המשמעותיים, ישנם גם חסרונות וחששות שנוגעים לשימוש במוצצים. כך שהורים רבים מתלבטים אם לתת מוצצים לתינוק שלהם מלכתחילה ואם כן, אז באיזה שלב ועד איזה גיל.

 

אם גם אתם מתמודדים עם אותה בעיה או רוצים לסייע להורים שאתם מכירים, הסעיפים הבאים יעזרו לכם לעשות סדר. עם פירוט ממוקד של היתרונות והחסרונות העיקריים, שיאפשר לקבל החלטה בהתאם להעדפה האישית ולצורכי התינוק.

 

חסרונות של מוצצים – מתי לא כדאי ומה חשוב לדעת?

    • לא תמיד מומלץ לתינוקות שמתקשים בהנקה. עבור תינוקות שאינם פגים, קיימת המלצה לדחות את השימוש במוצצים עד ליניקה סדירה. זאת בכדי שהתינוק לא יתקשה להתרגל להנקה על רקע השימוש במוצץ שלו.
  • עשויים להוביל ליותר בעיות אורתודנטיות, בייחוד אצל מי שהשתמשו בהם מעבר לגיל שנתיים. כך שגם בקרב מי שבוחר לתת מוצצים לתינוק, כדאי לגמול אותו במסגרת הזמנים המומלצת. 
  • סיכוי לזיהומי עור, עקב מגע ממושך בעור התינוק. כדי להקטין את הסיכון, חשוב מאוד להקפיד על ניקיון ושטיפת המוצץ. 
  • סכנת פירוק בשל שחיקה. כדי לוודא שהמוצץ לא יתפרק חלילה, יש לבדוק אותו היטב בכל פעם לפני שנותנים אותו לתינוק. בנוסף, יש להחליף מוצצים אחת לשלושה חודשים.

 

יתרונות של מוצצים

  • אצל פגים, תרומה לאיכות האכילה, ובעקבותיה עלייה במשקל. זאת בשל יכולתם של התינוקות לתרגל באמצעות מוצצים את תפקודי הלסת שלהם, ועל ידי כך לאכול בצורה טובה יותר.
  • מרגיעים את התינוק. משככים בכי, עוזרים להתמודד עם אי נוחות.
  • מסייעים בהרדמה, ולכן עוזרים לתינוקות לישון טוב יותר.
  • הפחתת סיכון למוות בעריסה, כאשר הסיבה היא ככל הנראה בשל סיוע לאיכות השינה.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these