מזרון לתינוק

כל מה שצריך לדעת על בחירת מיטת תינוק

כדי להבטיח לתינוק שינה איכותית ובטוחה כבר מהלילה הראשון, חשוב לבחור מיטת תינוק מתאימה.

המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל מה שצריך לדעת על מיטת תינוק ומעבר, דרכים לבחירת מיטת תינוק מעוצבת ובטוחה וההבדלים בין מיטה לבין עריסה

אחרי שינה ארוכה בתנאים מפנקים במשך 9 חודשים של הריון, פחות או יותר, טבעי שהתינוק שלכם יזדקק לעזרה ב"תקופת ההתאקלמות" שלו בעולם שבחוץ. אחת מהדרכים לעזור לו להרגיש בטוח בחודשים הראשונים לחייו היא בחירה במיטה מתאימה, כך שהורים רבים מתלבטים איזו מיטה לתינוק לרכוש. כדי למנוע מכם בזבוז זמן, הוצאות מיותרות ולילות לבנים (עד כמה שניתן), החלטנו לרכז עבורכם כמה תשובות חשובות לשאלות עיקריות שוודאי תהיתם לגביהן.

מיטת תינוק
מיטה או עריסה?

מיטת תינוק או עריסה?

השאלה הראשונה שהורים מתלבטים לגביה בדרך כלל, קשורה להחלטה אם לבחור בעריסה או ללכת על מיטה לתינוק. התינוק שלכם אולי נראה קטנטן בתוך מיטה גדולה, אבל היא תמשיך בדרך כלל לשרת אותו במהלך השנתיים הראשונות לחייו. במקרה של עריסה לעומת זאת, מדובר בפתרון למספר חודשים בלבד. עם זאת, עריסה היא ניידת יותר וקלה להעברה מחדר לחדר, כך שמדובר בשיקול שמשלב בין נוחות לבין יעילות ושימושיות ונתון להחלטתכם. 

החלטנו לרכוש מיטת תינוק, איך בוחרים? 

מיטה לתינוק יכולה להיות מעוצבת, חדשנית ונוחה, אבל חשוב לזכור שקודם כל עליה להיות בטוחה. כשאנחנו מדברים על מיטת תינוק בטיחותית, הכוונה היא למיטה שעומדת בכל התקנים הנחוצים, עם קצוות מעוגלים, נטולת סדקים, יציבה גם כשמטלטלים אותה, עשויה מחומרי גלם בטיחותיים ולא רעילים למאכל (כי ייתכן שהתינוק ינסה ללקק או לנשוך אותה בשלב מסוים), ועם סורגים במרחק שלא עלול חלילה לסכן תינוק סקרן שינסה להכניס ביניהם את ראשו. אם בחרתם במיטה עם גלגלים, ודאו שיש לה מנגנון שבולם אותה ביעילות על מנת להימנע מסיכון. בנוסף, ודאו שקיימת התאמה מלאה בינה לבין המזרן שאתם רוכשים ושאין ביניהם רווח. 

זכרו שהשקעה במיטת התינוק שלכם יכולה להשתלם בעתיד לא רק בהיבטי בטיחות, אלא גם מבחינת אורך החיים שלה. כך שרכישת מיטת תינוק איכותית אחת, יכולה לעבור בירושה גם לילדים הבאים.

חדר תינווקת
חדר תינוק מותאם אישית

מיטת תינוק ומעבר – כל מה שצריך לדעת

מיטת מעבר היא השלב הבא, אליו רוב הילדים מגיעים בערך בגיל שנתיים. זה קורה כשהם מתחילים לטפס בעצמם החוצה מהמיטה שלהם, מה שעלול להיות מסוכן, או כשהמיטה פשוט קטנה מדי עבורם. חלק מהילדים גם מתחילים ללכת להתפנות בעצמם, ולכן זקוקים ליכולת להגיע אל הסיר או אל האסלה. אם בחרתם להעביר את הילד אל מיטת מעבר, בדקו את כל היבטי הבטיחות וקחו בחשבון גם את הצורך שלה לעמוד באתגרים שמציב לה ילד גדול יותר. בהצלחה וכמובן גם לילה נעים!

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these