הריון

איך להקל על בחילות בהריון

אם תדברו עם אישה שעברה הריון או שניים, ותישאלו אותה על טיפים להקלה על בחילות בהיריון היא תגיד לכם פשוט לא לאכול, בכלל – שכן, אם תרצו ואם לא, הבחילות יגיעו והן לא יהיו נעימות בכלל.

 

אבל אי אפשר שלא לאכול, וזה אפילו די מסוכן ולא בריא, לכן קיבצנו עבורכן כמה טיפים להקלה על בחילות בהיריון.
תשעת חודשי ההיריון הם זמן מאתגר ולא פשוט, במהלכם תדע האישה התמודדויות רבות. אחד הקשיים איתו מתמודדות נשים בהיריון הוא בחילות. יש כאלה שחוות את זה בצורה קשה יותר, ואחרות בצורה קלה יותר, ויש כאלה שכלל לא סובלות מבחילות היריון (איזה כיף להן). אנחנו כאן כדי לעזור לכן להקל על הבחילות ולהרגיש טוב יותר.

 

פחמימות קטנות של בוקר

ברוב המקרים שעות הבוקר הן השיא של בחילות ההיריון, לכן מומלץ לאכול פחמימה מורכבת קטנה יחסית, כמו עוגיה יבשה, קרקר או טוסט. במהלך הלילה הגוף נמצא במעין צום, מה שמביא להתפתחות חומציות בקיבה. פחמימות מורכבות יסייעו לנטרל את החומציות בקיבה.

הרבה אנשים פותחים את הבוקר עם עוגות או עוגיות, אבל לך כדאי להימנע מפחמימות פשוטות (סוכרים), ובמיוחד בשעות הבוקר, זאת כיוון שהן נספגות בקצב מהיר וגורמות לעלייה ברמות הסוכר בדם. הספיגה המוגברת שלהן תגרום לצריכה מופרזת של קלוריות, דבר ממנו רצוי להימנע.

לאכול ארוחות קטנות

אנחנו רגילים לאכול שלוש ארוחות ביום – בוקר, צהריים וערב – אך במהלך ההיריון כדאי לשקול מעבר לארוחות קטנות יותר שיתפרסו על פני כל שעות היום. על ידי הקטנת הארוחות ופריסה רחבה שלהן תוכלי לאזן את רמות הסוכר בדם. את הקביעה מתי לאכול תוכלי לבסס על ההרגשה האישית, ולא רק על פי השעון שמורה על כך שהגיע הזמן לארוחת הצהריים. פיזור הארוחות למעשה יביא לכך שיהיה לך אוכל בקיבה כל הזמן, כך ימנע הרצון המתמיד לאכול ויפחתו הבחילות והצרבות.

ארוחת בוקר
ארוחות מסודרות יסייעו בהקלה על בחילות בהריון

לא לאכול מטוגן

מזונות מטוגנים מכילים כמות גבוהה של שמן ולא מומלצים לאף אחד, אולם לנשים בהיריון הם מומלצים אפילו פחות. מזונות מטוגנים, שומניים או מתובלים במיוחד עלולים לגרום לתחושת בחילה לא נעימה לכן מומלץ להימנע מהם.

להפחית את כמות הקפה

גם לקפה יש השפעה על הבחילות, וחשוב לא להגזים עם הצריכה שלו. בזמן ההיריון מומלץ שלא לצרוך יותר משתיים-שלוש כוסות קפה ביום.

לא להפסיק לאכול

כאשר האדם הממוצע חש בחילה, התגובה שלו תהיה בדרך כלל להפסיק לאכול. כך הדבר כאשר הבחילה מגיעה בגלל קלקול קיבה או כאב בטן, אולם אצל נשים בהיריון המצב שונה. אכילה לא מספקת או לא מאוזנת בזמן ההיריון עלולה לפגוע בבריאות האם והעובר, ותזונה נכונה תסייע להסתגלות ולהתאוששות של האישה, לכן חשוב להמשיך לאכול, גם אם במנות קטנות יותר, ובזמנים שונים מהרגיל.

להקפיד על פעילות גופנית סדירה

למרות הממדים הגדלים והקושי בתנועה, חשוב להמשיך לבצע פעילות גופנית גם בזמן ההיריון. כמובן שזו צריכה להיות פעילות מאומצת פחות, ומתאימה למצב, אבל חשוב להקפיד לבצע אותה באופן סדיר. פעילות גופנית יכולה לסייע גם להתמודדות עם בחילות, כאשר ההמלצה היא להתמקד בפעילויות מתונות כמו הליכה ושחייה ולהימנע מפעילות שתגרום לחימום יתר כמו ריצה.

פעילות ספורטיבית
שמירה על פעילות גופנית יכולה לסייע בהקלה על בחילות ההריון

לשתות הרבה מים

לשתות הרבה מים זה חשוב לא רק לנשים בהיריון, אבל הבחילות עשויות להיות תמריץ להקפיד על כך. הקפידי על שתייה של 12 כוסות מים לפחות ביום, ושימי לב שאת לא שותה הרבה מים בפעם אחת. את יכולה לנסות גם מים חמים עם ג'ינג'ר ולימון – משקה הידוע כמקל על הבחילות.

לקום מחר בבוקר, אבל באיטיות

יש כאלה שהטיפ הזה ישמע להן כמו מובן מאליו. אלה הנשים שקמות באיטיות גם אם בדיוק עכשיו נחרב העולם. אבל אם את מאלה שקמות בבוקר במהירות ומיד מתקתקות הכל, אולי כדאי שתקחי פסק זמן של רוגע כדי שלא לעורר את הבחילות. תנועות חדות בבוקר עלולות לגרום לך לבחילות, לכן קימה בקצב איטי, נשנוש של משהו קטן והרבה רוגע יוכלו לעזור.

לנשום אוויר צח

מקומות חנוקים עלולים להגביר את הבחילה, ויציאה לאוויר הפתוח כדי לנשום אוויר צח בהחלט יכולה לסייע. כדאי לצאת להליכות בחוץ כדי לרענן את הנשימה.

לנשום עמוק

לא רק אוויר צח יעזור, אלא גם נשימה עמוקה. נסי לבצע תרגילי נשימות, קחי נשימה עמוקה אל הבטן – תראי שאת מרגישה טוב יותר.

לישון טוב

נשים בהיריון צריכות המון שינה, וחשוב שזו תהיה שינה טובה ועריבה. כל אישה הריונית זקוקה לשעות שינה רבות, אולם אלה שהבחילות תוקפות אותן בבוקר צריכות להקפיד על זה אפילו יותר.

לקחת את הויטמינים במהלך הארוחה

נשים רבות לוקחות במהלך ההיריון תוספי מולטי ויטמין ומינרל. אם הרופא שלך המליץ לך על תוסף מן הסוג הזה, חשוב שתקפידי ליטול אותו במהלך הארוחה.

יש גם טיפול תרופתי

במקרים בהם בחילות בהריון הן דבר בלתי נסבל שמפריע לתפקוד היומיומי בצורה יוצאת דופן אפשר לפנות לרופא ולבדוק טיפול תרופתי. ישנה תרופה בשם פרפין, תרופה זו מסייעת לנשים להתמודד עם הבחילות.

ועד מילה קטנה לסיום

האינסטינקט הראשוני בתגובה לבחילות הוא הימנעות ממאכל. זה נובע מכך שכאשר אדם מן השורה  סובל מבחילה, זה בעצם איתות של הבטן שלו האומרת לו שיש שם בעיה. אצל נשים בהיריון הבחילות נובעות מסיבות אחרות, ובמקרה של בחילה דווקא אכילה יכולה לעזור, אבל כמובן שרק אכילה של מזונות נכונים ומתאימים המומלצים למקרה כזה. אנחנו מתכוונים בעיקר למזונות קרים כמו קרטיב או יוגורט, וכן מזונות קלים לעיכול כמו צנימים וקרקרים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post